Rösta i YABA!
Visit http://www.ipligence.com

Kund 2.0 och Tastecasting.se

Tastcasting.se har tagit ytterligare ett steg för Kund 2.0. Att låta kunden gratis få testa ett café med önskan om att kunden berättar och bloggar om sin upplevelse. Inget som säger att det måste vara en rescension i superlativ utan en ärlig hiss eller diss till sina vänner. Vänners rekommendation är den nya anonnsen enligt en trendspaning Customersonly gjort.

Dessutom har tastecasting gjort det enkelt att delta genom att deltagaren använder sitt facebook- eller twitterkonto eller helt enkelt sin blogg för att återge sin tastecastingupplevelse. På så vis hamnar deltagarens återberättelse i ett aktivt forum där deltagaren är känd. Detta ger arrangören av tastecastingen tillgång till en kanal med många och aktiva i en intresserad målgrupp.

Var anmäld till en tastecasting men fick tyvärr förhinder men tycker att idéen är lysande som ger en win-win situation där arrangörens för- och nackdelar hårdgranskas av sin egna målgrupp. Jag kommer att anmäla mig igen och se till att komma iväg på en tastecasting genom en snar framtid och tycker att ni också ska göra detta.

Förtydligande: Undertecknad är anställd av Customersonly.
  • http://tastecasting.se Therese Reuterswärd

    Kom gärna med tips på ställen som ni önskar ska erbjuda Tastecastings! Just nu har vi en planerad Chokladvernissage på Amedei i Stockholm, men vi behöver aktivera andra städer!

    http://tastecasting.se/castings/?event_id=21